نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
11661
-
الف
+

«نیلوفر رجایی فر»: بازیگر نقش «الیزابت» در سریال پایتخت : از بمب گذاری داعش جان سالم به در بردم

«نیلوفر رجایی فر» بازیگر سریال «پایتخت5» از تجربه بازی در نقش یک زن داعشی و همکاری با بازیگران این سریال گفت.

شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که خانواده نقی معمولی در فصل پنجم سریال پایتخت از بالون سواری در آسمان ترکیه، دفعتاّ وارد میدان نبرد داعشی ها شوند و با زنی داعشی که پس از رویارویی با آن ها به سمتشان فیر می کند ، مواجه گردند.

«الیزابت» بازیگر جدیدی که به تیم آقای «سیروس مقدم» پیوسته بود آنقدر با مهارت در کرکتر یک زن داعشی به زبان انگلیسی صحبت می کرد که با توجه به ظاهر خاصی هم که داشت کمتر کسی فکر می کرد او یک فارس زبان باشد! 

او توانست با مهارت بالای خود در فصل پنجم سریال پایتخت بدرخشد و تجربه بازیگری موفقی برای خود در همکاری با بازیگرانی نظیر «محسن تنابنده»، «ریما رامین فر»، « احمد مهران فر» و علیرضا خمسه» رقم زند.

نیلوفر رجایی

بانو رجایی فر می گوید وقتی قرار شد در سریال پایتخت نقش بازی کنم تمام قسمت‌ها را طی دو شب دیدم و بعد به کار پیوستم. چرا که من سال ها در خارج از ایران زندگی می کردم و اصلا این سریال را ندیده بودم.

او در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم 2 از تجربه بازی در نقش یک زن داعشی صحبت کرد و گفت: ابتدا نمی دانستم که قرار است کرکتر یک زن داعشی را بازی کنم اما برای ایفای این نقش بسیار مطالعه کردم و فلم دیدم البته چون در اروپا مدتی زندگی کرده بودم داعش برای  من ملموس بود.

این بازیگر ایرانی با اشاره به اینکه شخصیت واقعی اش خیلی با نقشی که در سریال پایتخت بازی کرده تفاوت دارد،  گفت: من اصلا آن جدیت و خشونتی که الیزابت داشت را ندارم و اتفاقا خیلی احساساتی هستم و اگر نیلوفر رجایی واقعی در آن شرایط قرار می گرفت نمی توانست آن اتفاقات را تحمل کند.

متن کامل مصاحبه آی فیلم2 با بانو «نیلوفر رجایی فر» بازیگر نقش «الیزابت» در سریال پایتخت را در ادامه می خوانید:

آی فیلم2: نیلوفر جان می خواهم خودت کمی درباره اولین کار بازیگری ات توضیح بدهی؟ چه شد وارد این عرصه شدی؟ 

بانو رجایی فر:

سلام می کنم به بینندگان خوبتان در شبکه آی فیلم2، می دانم این شبکه مدتی هست برای فارسی زبانان خارج از ایران فعالیت می کند و از این که این اتفاق برای دوستان افغانستانی و تاجیکستانی در حال رخ دادن است بسیار خرسندم.

من در دانشگاه لندن فزیک خواندم و تا سه سال پیش در ایران زندگی نمی کردم؛ در لندن هم یک مدت طولانی تیاتر کار کردم و پایه بازیگری من از همانجا قوام یافت. بعد از اینکه به ایران بازگشتم توسط دوستانی که در زمینه تیاتر و تلویزیون داشتم توانستم بیشتر با محیط بازیگری ایران آشنا شوم.

آی فیلم2: برای ما بگویید چه قسم وقتی به ایران بازگشتید با عوامل سریال پایتخت آشنا شدید و وارد بازیگری در کشور خودتان یعنی ایران شدید؟

بانو رجایی فر:

وقتی به ایران بازگشتم پیشنهادات زیادی داشتم اما خب اتفاقاتی می افتاد که منجر به همکاری نمی شد اما فکر می کنم خدا من را خیلی دوست داشت که توانستم با گروه حرفوی پایتخت همراه شوم  و فکر می کنم من خیلی خوشبخت بودم که توانستم اولین اتفاق کاری ام با گروه پایتخت باشد و خیلی تجربیات را از آن ها فرا گیرم.

نیلوفر رجایی فر

آی فیلم2: قبل از اینکه فلمنامه را بخوانید می فهمیدید قرار است کرکتر یک زن داعشی را بازی کنید؟

بانو رجایی فر:

نخیر، می دانستم که قرار است کرکتر یک دختر انگلیسی زبان را بازی کنم لیکن نمی دانستم یک داعشی است.

اما بعدها که فهمیدم قرار است نقش یک عروس داعشی را ایفا کنم بسیار راجع به آن فلم نگاه کردم و بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتم، خیلی مواقع خوابش را می دیدم. 

آی فیلم2: مخالفتی نکردید وفتی فهمیدید قرار است نقش یک دختر داعشی را بازی کنید؟

بانو رجایی فر:

نخیر اصلا ! هر چه نقش سنگین تر و سخت تر باشد برای من جذاب تر است. 

نیلوفر رجایی

آی فیلم2: بعضی وقت ها بعضی سکانس ها پیش می آید که واقعا ادم احساساتی میشه ، وقتی که خودتان نقش یک داعشی را بازی می کردید چقدر از آن وحشتی که در چهره ات در این سریال می دیدیم واقعی بود و چقدر از آن را در خود حس می کردید؟

بانو رجایی فر: 

خب طبیعتا فکر می کنم یک بازیگر از تجربیاتی که در زندگی اش کسب کرده استفاده می کند و باید یک تخیل قوی داشته باشید تا تجربیات را برای خود بزرگ نمایی کنید . این موضوع حس ترس را برای آدمی بیشتر می کند.

ما بازیگران براساس تجربیاتی که در طول زندگی خود کسب کرده ایم یک نقش را بازی می کنیم و تلاش می کنیم آن نقش را زنده کنیم. خب طبیعتا برای من اینطور بوده است.

آی فیلم2: الیزابت به شخصیت واقعی خودتان نزدیک بود یا دور؟

بانو رجایی فر:

اصلا نزدیک نبود، بسیار دور بود، من در لندن برای رسیدن به وظیفه ام سوار قطار می شدم یک روز متوجه شدم که داعشی ها ده دقیقه پس از خارج شدن من از ایستگاه قطار آن جا را بمب گذاری کرده بودند و نیروهای پولیس مصروف عملیات خنثی سازی بودند. یعنی هر روز این اتفاقات را حس کردم و در اخبار و ویدیوهای مختلف می دیدم.

آی فیلم2: با اینکه الیزابت در چند قسمت آخر پایتخت به دیگر بازیگران این سریال اضافه شد ولی بسیار در یاد مردم مانده و شما یک کرکتر ماندگار را بازی کردید، آیا در فصل جدید سریال پایتخت قرار است حضور داشته باشید؟ در نهایت نقش الیزابت قرار است به کجا برسد؟

بانو رجایی فر:

چون نگارش فلمنامه فصل ششم این سریال اکنون توسط اقای تنابنده صورت می گیرد باید منتظر بمانیم تا بفهمیم داستان پایتخت 6 از نگاه او چگونه پیش می رود.

آی فیلم2: تا این لحظه به خاطر نقش آفرینی در فصل جدید پایتخت با شما به تماس نشده اند؟

بانو رجایی فر:

نخیر، زیرا باید دیالوگ ها نهایی و مکتوب شود و بعد تصمیم بگیرند؛ در هر صورت افتخار بزرگی است و من بسیار خوش خواهم شد تا همراه این گروه بسیار حرفوی باشم اما اگر با من تماس نگیرند مثل میلیون ها طرفدار پایتخت می نشینم، این سریال را تماشا می کنم و لذت می برم.

نیلوفر رجایی فر

آی فیلم2: یکی از موضوعاتی که در فصل پنجم پایتخت تماشا کردیم علاقه ارسطو برای ازدواج با الیزابت بود، آیا اگر در فصل جدید این سریال حضور داشته باشی به ارسطو «بله» می گویی؟

بانو رجایی فر:

 من ذهن بسیار خیال پردازی دارم اگر مرا پنج دقیقه به حال خود رها کنید پیوسته داستان پردازی می کنم به این موضوع هم صد در صد فکر کردم و چیزی که در ذهن داشتم بسیار جالب بود اینکه من همراه خانواده نقی به علی آباد می روم و وقتی آنجا می رسم زبان فارسی یاد می گیرم آن هم با لهجه شمالی.

و الیزابت دیگر در آن فضای سنگین داعشی حضور ندارد برای همین بسیار راحت تر می تواند بخندد، دردهای گذشته را درمان کند و شاید هم بچه اش را پیش خود بیاورد.

الیزابت در پایتخت یک ادم ضربه خورده است که آرامش، صمیمیت، فضای گرم خانواده و صاف و صادق بودن اعضای این خانواده مثل نقی و هما را حس می کند و به همین دلیل فکر می کنم ادمی که انقدر ضربه خورده و سختی کشیده ازدواج با ارسطو می تواند بهترین آینده و زندگی برایش باشد.

ادامه دارد...

مصاحبه کننده: نادیا پروانی

نظر شما
ارسال نظر